Teismelistega Prahas

Eellugu

Ma pole kunagi ühtegi piletit nii varakult broneerinud, aga sel korral jäi juba novembris ette AirBaltiku krabamise kampaania ja soodsad piletid olid Prahasse. Ma ei ole eriti valiv. Tegelikult jäin päeva hiljaks – Prahasse piletid olid veel 33 euri nägu, aga tagasipiletid enam nii soodsad ei olnud. Mis seal ikka, võtsin ühed ära ja jäin teisi passima.

Tegelikkus oli see, et AirBalticul ei läinud enam ühegi kampaaniaga piletid odavaks. Võiks ju lennata läbi Stockholmi või Helsingi, aga seal oleks pidanud pikalt passima. Ryanair lendab ka Riiga, aga hommikul kell 6. Lastega väga ei taha öösel sahmida. Seda enam, et hommiksöök läheb nii ka raisku. Lõpuks ostsin ikkagi AirBalticu piletid Riiga ja tulin sealt edasi Fixbussiga, sest teised firmad enam nii hilja ei tule. Sõit läks umbes – täpselt 100 raha nägu maksma.

Prahas on lennujaam tegelikult hästi linna lähedal. Praha regiooni piletiga toob buss otse lennujaama eest trammida lõpp-punkti ja sealt sõida juba kuhu tahad. Alla 15-aastased ei maksa midagi ja mina ostsin oma pileti appi PID Litacka, räägib täiesti inglise keeles ka. Pileti kehtivusaeg hakkab jooksma siis, kui sina otsustad. Pileteid on erinevaid. Sama app aitab ka siis, kui tahad minna linnast välja. Seal on erinevad tsoonid ja vaja osta uus pilet. Ka lastele. Bussijaamad on taas trammide/metroo lõpp-peatustes.

Hotelli valisin kaua, aga tegin hea valiku. Rohkelt tramme otse maja ees, vanalinna sõit alla 10 minuti, kõik muu ka käe-jala juures. Küll teisel pool jõge, Praha 7 piirkonnas. Hotell Belvedere. Megasuur. Hommikusöök ka teismelistele sobiv, kui just väga hilja ei lähe.

Kuigi Riias oli vaja passida ootamatult kaua, jõudsime Prahasse siiski valges. Esimesel päeval otsustasime tutvuda lähedaloleva Petrini mäega. Ronisime ka torni ja ukerdasime mööda mäekülge juba pimedas jala jõe poole alla, et heita pilk peale selle Karli sillale, kus tundus tornist vaadates olevat mustmiljon inimest. Ja oligi. Vaated tuledes linnale olid imelised.

Teine päev, linnapäev

Trammiga üle jõe ja siis vaja natuke jalutada, sest trammiga päris raekojaplatsi ei saa.

Raekojaplats

9000 ruutmeetrit ehk üsna suur. Platsi ääres on näiteks Tyni kirik, mille kaht, mittesarnast torni, kutsutakse „Adam” ja „Eva”. Isegi palja silmaga on näha, et üks tornidest – “Adam” – on teisest laiem ja veidi kõrgem. Uhke gooti-stiilis kirik, Tšehhi vanima oreliga. Sisse saab tasuta.

Raekoja platsi ääres on ja loomulikult Raekoda ja sellel nn Astronoomiline kell.

Praha astronoomiline kell on valminud 1410. aastal, see on gooti teaduse ja tehnika väljapaistev saavutus ning on ühtlasi astronoomilistest kelladest maailmas vanuselt kolmas ja vanim siiani töötav.

Skulptuurid

Neid ikka Prahas on. Mul on kaardile märgitud päris mitu. Kuna mul olid kaasas teismelised, siis väga mööda neid ei saanud käia, aga kaks siiski.

Rippuva mehe kuju
David Černý loodud Sigmund Freudi kuju, mis on nii elutruu, et inimesed on siiralt arvanud, et see keegi on seal päriselt ohus.

Kafka memoriaal
Vanalinnas, juudi kvartalis, selle väljaku ääres, kus elas ka Kafka päriselt ja kus toimub paljude tema teoste tegevus. Kõrge must skulptuur kujutab peata, ülikonnas meesterahvast, kelle õlgadel istub veidi väiksem Kafka kuju.

Karli sild

Sild valmis 14. sajandi alguses, algselt keiser Karl IV tellimusel. See on olnud oluline ühendustee ja kaubatee. Sild on kaunistatud mitmete baroksete kujudega. Sillalt avanevad imelised vaated mõlemale poole.

Tantsiv maja

On tegelikult ärihoone, kus on kontorid, restoranid ja muud äriruumid. Sellel on taas nimi – Fred ja Ginger. Popp ka sotsiaalmeedias. Vajutasin isegi selle maja kokku, aga idee, et nii tehakse, sain muidugi noorte käest.

Rahvusmuuseum

Tuntakse ka kui Národní muzeum, asub Praha südames ja on juba kaugelt näha, sest on suur hoone tänava lõpus ning selle ümber liigub alati ka palju rahvast. Ehitati 19. sajandil ja on neorenessansi stiilis hoone ehk siis hoone on inspireeritud Kreeka ja Rooma arhitektuurist, on sümmeetriline, suurte galeriidega ehk siis avar, nii sees, kui fassaadil on sambad, kasutatud on palju skulptuure, karniise, reljeefe, kaunistusi ja hoonel on suured kõrged aknad ja kuppel. Sinna kupli peale on täiesti võimalik minna ja sealt avaneb suurepärane vaade ka linnale.

Rahvusmuuseumi kogu hõlmab ulatuslikult Tšehhi ajalugu, kunsti, loodusteadusi ja arheoloogiat. Muuseumi ekspositsioonid tutvustavad külastajatele Tšehhi Vabariigi minevikku, alustades paleoliitikumist kuni tänapäevani. Näitused hõlmavad arheoloogilisi leide, kunsti- ja käsitöönäiteid ning olulisi ajaloolisi sündmusi.

Muuseumi suurus on muljetavaldav, ulatudes mitmetesse tiibadesse ja hõlmates erinevaid osakondi. Külastajad saavad näha muuhulgas kivist tööriistu, keskaegseid relvi, kunstiteoseid, loodusobjekte ja palju muud. Interaktiivsed eksponaadid ja digitaaltehnoloogia on integreeritud, et teha külastusest hariv ja kaasahaarav.

Minule avaldas kõige suuremat muljet kristallide kogu. Neid on tõesti terve saalitäis ja üks on uhkem kui teine. Natuke kristalle on olnud mitmel pool, aga nii palju pole varem näinud.

Kolmas päev

Prachovi kaljud

Taas noorte soov ja sotsiaalmeedia leid ning kui nad juba tahavad loodusesse minna, siis mina seda neile keelata ei saa.

Tegemist on visuaalselt väga väga ilusate liivakivist pulkadega, kus vahel on päris mitu tähistatud matkarada, aga liikuda võib ka täiesti oma valitud radadel. On ka mitmeid vaateplatvorme, nii et naha saab üles-alla ronides kindlasti soojaks. Rahvuspargil aeda ümber ei ole, nii et käia võib aasta läbi ja ööpäev läbi.

prahovi kaljud

Meie läksime sinna Prahast ühistranspordiga. Nagu ikka, metrooga lõppu ja sealt bussiga edasi. Leidsin mitte päris esimesena Googlest välja tuleva lahenduse. Täpsemalt saab lugeda SIIN.

Noored olid tagasi jõudes ikkagi nii väsinud, et sel päeval rohkem enam midagi ette ei võtnud. Nooremaga käisime õhtul kaubanduskeskuses Palladium (metrooga saab otse alla ka ja keskusel on vähemalt viis korrust). Hotelli eest oli sinna umbes 10 minutit trammiga.

Neljas päev, taas linnapäev

Vahakujude muuseum

See oli nüüd minu soov. Mitte nii võimas, kui mõni teine, aga ka mitte nii kallis.

9 keskaegset tüüpi, 8 kultuuriga seotud tegelast, 3 sportlast, 6 popstaari ja 13 filmitähte.

Nutriad Vltava jõe Lasketiiru saarel (Střelecký ostrov)

Karli sillalt vaadates tundus, et ka seal on inimesed peal ja nii me sinna sattusimegi. Nutriaid me otsida ei osanud, aga järsku nad seal olid. Laps avastas, et nad himustavad puulehti ja võtavad neid suisa käest. Elevust oli palju ja see oli ka tõenäoliselt nende Praha suurim elamus.

Praha kindlus

Peale väikest pikutamist hotellitoas mõtlesime ikkagi seal ka ära käia, seda enam, et see ei olnud hotellist väga kaugel. Ronisime mäkke, vahtisime siin ja seal ning otsustasime ikkagi St Vitus katedraalis ka ära käia. Kui olime piletikassa üles leidnud, teatas mees luugi taga, et kiriku uks lüüakse 17.20 kinni, sinna on 2 minutit aega, te ei jõua ukseni ja tema piletit ei müü. Punkt. Nüüd siis teame.

AquaDream

Sinna sai ka maja eest trammiga. Natuke tuli jala kusagil majade vahel ka käia. Ei maksnud palju, aga oli üsna hirmus koht ka. Piltidelt tundus normaalne. Täiesti kättesaadav oleks olnud ka suur ja uhke veekeskus – Aquapalace Prague – aga seal oleks kolmetunnine kolmeinimese pilet läinud 100 eurot maksma ja me otsustasime selle raha eest midagi muud teha ehk siis jäi järgmiseks korraks.

Tagasitulles astusime läbi ostukeskusest Nový Smíchov. Taas suur keskus, kus võis uudistada rohkemgi.

Viies päev

Praha kindlus teist korda

Viimasel hommikul sõime kõhu täis, võtsime oma kodinad kaasa ja ronisime uuesti mäkke katedraali juurde. Seekord saime piletid ja ilma järjekorrata sisse. Kodutöö oli tegemata, seega midagi vaadata ei osanud. See-eest tegin pilte – äkki läheb kunagi vaja.

Ja oligi aeg heita viimane pilt linnale, käia veel ühes suveniiripoes ja sõita lennujaama. Ikka trammiga lõpp-punkti ja bussiga edasi. Kui Prahas oli keskmiselt 15 kraadi sooja, siis Riia tervitas lörtsisajuga.

Lõpetuseks

Minu jaoks läks see viis päeva väga kiiresti ja oleks kindlasti kauem ringi vaadanud, samas noortele  (13 ja 14) on neli ööd kodust eemal praegu täiesti piisav koormus. Jõuavad veel ringi vaadata ja midagi meelde ka jätta ning emotsioon jääb positiivne (neile väga meeldis Praha). Loomaaias ei käinud, sest loomad on igal pool ühesugused. Botaanikaaias ka ei käinud. Mõlemad oleks lähedal olnud. Teismelised.

Ise tahaks minna: Krokodýlí ZOO Praha, selline klassikaline troopikamaja.

Kaubandusest ka

Ma ei mäleta, kas seal peale veini midagi Eestist odavam oligi. Vein ja limonaad olid igal juhul ühes hinnas. Väikseid poekesi on igal sammul ja sama kõikvõimalike söögikohtadega.

Kõikjal on makroonipoode

kommipoode

vannipardipoode

Kristallipoode (Bohemia kristall tuleb siitkandist).

kaneelitorupoode (sisse võib panna jäätist, vahukoort, maasikaid, šokolaadi, marju vms).

ja mutt Krtekeid (vana Tšehhi multikategelane, nagu must ja valge koergi).

Hea uudis on see, et alates 31.03 hakkab Eurowings lendama Tallinnast otse Prahasse. Ehk kasutame isegi, sest noored tahtsid ka kevadist linna vaadata ja ise tahaks kindlasti parke külastada. Arvan isegi, et kevadel see on veel imelisem.

Video kogu reisist

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.