Perega Turu saarestikus: päev 3

Eellugu
Esimene päev
Teine päev

Ikka Turu saarestik. Hommik oli hall, aga enam ei sadanud. Korjasime oma märjad kodinad kokku ja suundusime sadama poole. Sadamas oli järts, aga selgus, et kaua ootama ei peagi. Ja siit sain lõpuks omale piirkonna suure paberkaardi. Kolmandal päeval, onju. Lapsed võtsid ka, nii et mul on tuleviku tarbeks nüüd korralikud ka olemas. Mu enda oma on juba suhteliselt kapsaks lehitsetud.

Sõit oli eelmistest pikem ja praamil oli isegi avatud kohvik, kust võtsin ka ühe kange ligi. Tops maksis kõigest 2 eurot. Õues aga olla ei saanud, tuul oli lihtsalt nii kõva ja pildid on nii hallid, et neid ei hakka parem näitamagi.

Olime sattunud Houtskär/Houtskäri saartele. Kuna oli alles hommik, otsustasime natuke ringi vaadata ja sattusime Borgbergi vaatetorni.

turu saarestik houtskari
Vaade Borgbergi tornist

Käisime ka keskuses poes, et osta saiakesi ja jäätist. Väga huvitav külapood oli. Seal sai nii toitu, esmatarbekaupu, ehitusmaterjali, mulda, gaasi ja bensiini. Kõik oli muidugi hingehinnaga.

Mingi väike ülesõit enne Mossala sadamat ehk siis personaalne praam.
Aga milline vaade!

Mossala sadamasse jõudes aga nägime praami saba. See on koht, kus tasub enne graafikut vaadata, kui ei taha pikalt oodata. Me ootasime umbes kaks tundi. Keetsime aga jälle lõunaks suppi, lapsed käisid ujumas ja suured kuivatasid telke ja magamiskotte. Said selle ajaga kuivaks küll. Siis aga, kui avastasime, et saab ronida ka kõrval oleva mäe otsa, oli praamini juba liiga vähe aega.

Praamile sõites selgus, et see sõit maksab 40 eurot. See tähendab, et auto ülevedu maksis. Inimesed olid tasuta. Praamil oli jällegi kohvik ja sai ka õues istuda. Ilm oli endisel pilves ja väga tuuline ja sõit kestis siiski alla tunni. Ja praam ei ole kollane.

turu saared

Olime jõudnud Inio/Iniö saarele. See on jube pisike saar, aga matkarada täitsa olemas. Meie käisime Norrby matkarajal, mis viib üle kolme mäe jällegi pisikese torni otsa, kust avaneb maaliline vaade nagu ikka. Matkarajal on iga natukese aja tagant mingi meelelahutus.

Norrby

Edasi olid jälle lapsed väga virilad ja korra oli mõte sinna samasse ööbima jääda. Mossala sadamas küsiti telgi eest 10 eurot ja 20 lihtsalt suvalise koha eest maksta tundus natuke liiast. Leidsime natuke eemal täiesti sobiva metsaaluse, aga siis hakkasin mina jonnima, et kell nii vähe ja mingit vaadet ka pole, et niisama passida. Sõidaks parem suurele maale edasi. Oleks ka Naantalile juba natuke lähemal. Teab, kuidas nende praamidega jälle on. Sõitsime. Praam tihti ei käi, aga sõidu pikkus on kõigest 25 minutit.

Maismaal andis Google kaart isegi ühe punkti, kus võiks magada, aga see oli liiga tee ääres ja kahele telgile liiga pisike ka, aga keegi oli seal maganud.

Plaan B oli sõita Hakkenpäässe välja. Lõpuks leidsime aga enne seda ühe roose lepiku, kus oli küll natuke eemal väga ilus mahajäetud kai, aga asju ei viitsinud nii kaugele vedada ja telgi ümber oli vaade veel nukram, kui eelmises metsas. Lisaks nägime enne telki pugemist veel rebast ja metssiga, seega pole teada, kes kõik öösel veel ümber telgi kolasid.

Päev 4

turu saarestik
Ööbimiskoht hommikul. Polnudki nii kole, aga see oli ainuke päikseline hetk sel päeval.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.