Lastega Stockholmis

Nagu ikka, ise infot otsides suurt midagi välja ei tule, seega panen oma kogemusele põhinedes kirja ideed, mida teha lastega Stockholmis.

Algus

Märtsi lõpus tuli idee aprilli koolivaheajal midagi teha. Kuna mind päris igasse riiki ei lasta, tuli mõttesse Stockholm – korra käidud korduvalt, aga pikemat tutvust olnud ei ole. Seekord otsustasime minna lennukiga, sest paadiga juba elus sõidetud küll. Mõeldud – tehtud.

Tegelikkuses juhtus nii, et üks laps jäi vahetult enne haigeks. Nii lennupiletitest ega hotellist ei saanud enam loobuda ja nii otsustasime veel minekuhommikul minna ühe lapsega kahekesi.

Lend 45 minutit. Linnas liikumiseks otsustasin osta 3 päeva kaardi. Lapsele siis plastkaardile (20 SEK) ja omale telefoni. Mulle tundus, et kaart on mugavam. Ühistransport on Rootsis kallis (ainult Norras on kallim), aga sõidukaarti on ikka pagana mugav omada. Me kasutasime seda tõesti mõnuga.

Sinised SL-rongid

Lennujaamast saab linna kas otse rongiga lennujaama alt (aga lennujaamast väljasaamine maksab lisaks piletile umbes 13 raha, seda küll ainult täiskasvanutele), aga saab ka teistmoodi, otse terminali eest viib buss 583 Märstasse (ongi kohe otsebuss terminali ja Märsta raudteejaama vahel, on ka teisi busse, aga need keerutavad küla vahel ringi). No ja edasi viivad kõik rongid otse Stockholmi kesklinna.

Elamine oli meil võetud samuti kesklinna piirkonda. Väga hea valik, sest metroo- ja bussipeatus oli otse maja ees no ja jala pääses ka igale poole. Hotell Wasa Park Hotel. Natuke vanaaegne, aga väga omapärane. Lapsele ei meeldinud. Hommikusöögiks saiakesi ka ei saanud ja telekapult jäigi lõpuni kadunuks. Valvelauast öeldi, et kui see on nii suur probleem, siis pannakse meid teise tuppa. Ei olnud. Ega me siis siia telekat vaatama tulnud.

Vaade Wasa Park Hotelli toa aknast.

Pargid

Stockholmi pargid on suured ja ilusad, täis tegevusi lastele ja paljusid lilli ning pinke. Meie sattusime Observatooriumiparki, Wasaparki ja Kungsträdgardenisse. Viimases õitsesid kirsid, rahvast oli megapalju, aga purskkaev oli veel tühi.

Parke on Stockholmis tõesti palju. Väiksematele on kindlasti tore Uggleparken ja Haga park, kus on lisaks ka troopikamaja Fjarilshuset.

Skulptuurid

Ka neid on Stockholmis väga palju. Meie sattusime kogemata peale sipelgatele ‘Två Myror’ (‘Two Ants’)

ja teadlikult otsisin üles linna väikseima skulptuuri kuud vaatavast raudpoisist (Järnpojke).

Skulptuure on ka väga paljudes parkides. Vaata lisa: https://www.visitstockholm.com/see-do/attractions/sculpture-parks-in-stockholm/

Kui oled skulptuurihuviline, siis vaata ka: 8 Stockholmi ebatavalist skulptuuri.

Praamisõit

SL kirjaga paadiga sõit on ühistranspordi pileti hinna sees, nii et kui sul juba see pilet olemas on, siis tasub sõita. Tegelikult on neid liine kõigest kolm, aga need viivad päris kaugele. Liinid on: Slusseni peatusest 82 ja 83 ning Klara Mälarstrandist 89. Meie sõitsime seekord küll ainult nr 82, mis sõidab lõbustuspargi ja Djurgardeni vahel, aga elamus oli seegi.

Vanalinn (Gamla Stan)

See on täiesti omaette saarel ja seal on peale kuningalossi muudki vaadata. Ilusad majad, kitsad munakividega tänavad jne. Kui aga poodlemise isu peale tuleb, siis Suveniiripoodide tänav peaks olema Västerlangattan.

Botaanikaaed  (Berniska trädgarden)

On natuke linnast väljas, täpsemalt Stockholmi ülikoolilinnaku lähedal. Ülikooli juurde viib rohkem busse ja seal on isegi rongipeatus, aga botaanikaaia juurde saab ainult bussiga nr 50.

Botaanikaaed on aga aus, suur-suur väliala, mis on tasuta ja seal võib kolada nii kaua kui isu on. Kui jalg ära väsib, siis on ka piknikulauad ja pingid.

Kasvuhoonete (Edvard Andersoni maja) eest küsiti 90 sek (lapsed tasuta) ja see on igati oma hinda väärt. Victoria maja oli enne 1. maid kinni ja ei tea, mis seal oleks olnud. Pilet 20 raha ja lastele ikka tasuta.

Stockholmi botaanikaaed Stockholmi botaanikaaed Stockholmi botaanikaaed Stockholmi botaanikaaed Stockholmi botaanikaaed

Koht, kus kohalikud päikeseloojangut vaatamas käivad.

Täiesti tasuta ilus vaade linnale. Lastel kindlasti tore turnida. Park on ka seal juures, ei pea kohe päris mere äärde minema. Punkt kaardil. Kohale saab punase metrooliini rongiga nr 13 ja 14.

Meil läks sellega natuke halvasti. Nagu ma juba alguses kirjutasin, jäi üks laps haigena koju ja sel päeval tundis ka teine ennast halvasti. Enne küll piisavalt hästi, et välja minna, aga metroo lõpetas peatus enne õiget peatust koostöö ning seal tuli algatuseks tükk aega passida, ja lõpetuseks väsis laps just siis, kui kaljudele jõudsime. Ilm oli küll selge ja päike oleks ka millalgi ilusti loojunud, aga tegin kolm pilti ja tulime hoopis poodi otsima, sest olin mingis meeltesegaduses ka veepudeli hotelli jätnud.

Skyview

Meelelahutus Avicii arena katusel. Ligi pääseb metroo rohelise liiniga 17, 18 ja 19. Peatused on erinevad, ühest tuleb natuke rohkem käia, aga ei midagi hullu. Maja ise on võimas. Pilet ei ole kallis. Eriti soodsalt saab Tallink Club One kaarti näidates, aga seda ainult kassast. MA ei kujuta ette, kuidas suvel saab. Kondlisse mahub ainult 12 inimest ja suvel on kindlasti hea mõte pilet ette osta. Kondleid on küll kaks tükki ja need sõidavad välja kümneminutiste vahedega (et üks oleks üleval ja teine all). Meie käisime hommikul, koguneis meid 5 ja teist paati üldse kurjaks ei aetudki.

Algul näidatakse filmi Avicii Arenast (kuidas ehitati, et on maailmas suurim selline asi, et kuue tunniga saab jäähokihallist kontserdihalli ehitada jne. Kõrval on Tele 2 Arena ja see on ka mingi imeasi).

Sõit ise oli kõige vähem õudne, nii palju kui mina igasugu vaaterattaid olen proovinud. Vaade oli ilus ja ettevõtmine taas igati ennast väärt. Soovitame.

Tagasi lennujaama tulekuga oli selline lugu, et Ryanair kirjutas mitu korda, et lennujaamas turvakontrolli järjekord pikk ning tulge 3 tundi varem või vaadake, et te kaks tundi enne ikka sealt läbi olete ja ma hakkasin kartma. Pole ju varem käinud ka. Tagurpidi tagasi, ikka rong ja Märstast buss, ning selgus, et mitte mingit järjekorda ei ole. Isegi ei saa olla, sest see aedik enne turvakontrolli täiesti olematu. Nii istusimegi 2 tundi kusagil, kus on 1 pood ja 1 söögikoht (puupüsti täis). Isegi kohvi ei olnud kusagilt saada. Enam nii ei tee.

Teise lapsega lähen enne jaanipäeva Stockholmi tagasi. Öömaja enam kesklinna ei saanud, aga päevad pikad ja loodetavasti ka soojad, nii et lõppkokkuvõttes pole ehk vahet. Metroopeatus peaks taas lähedal olema. Vaatame parke, mida eelmisel korral ei avatanud, sõidame praamiga kaugemale, käime troopikamajas ja ehk ka mõnes seni käimata muuseumis. Mulle Stockholm meeldib.

Varasem kirjutis: Lastega Stockholmis: Skansen

VIDEO KOGU REISIST

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.