Lastega Stockholmis 2

Stockholmi reisiblogi

Eellugu on lühike – ostsin aprilli koolivaheajaks lennupiletid Stockholmi, aga üks laps jäi vahetult enne haigeks. Peale pikka kaalumist ja kõhklusi käisin tervega ikkagi ära. Kuna Stockholm jättis mulle väga hea mulje, ostsin paar tundi peale koju jõudmist uued piletid, et seda kõike, ise juurde uurides, ka teisele lapsele pakkuda

Eelmist lugu saab lugeda siit: Lastega Stockholmis

Võrdsuse huvides oli aeg ja päevad, mida sisustada, täpselt samad (esmaspäev, teisipäev, kolmapäev), osad kohad ja käigud olid ka samad, aga natuke tegime ikka juurde ka. Majutust samasse kohta enam ei saanud, seega võtsin aknata ja ühise vannitoaga toa päris kaugele Älvsjösse. Õnneks oli rongipeatus üsna lähedal.

Algus

Vahepeal olid sinised SL-kaardid käibelt ära võetud ja asendatud rohelistega, mida peaks lennujaamas kusagilt automaadist saama. Jätsin selle osa vahele ja tõmbasin lapse telefoni ka SL äpi ja ostsin tema pileti ka sinna. See töötab küll ainult internetiga, seega pidin talle ka andmemahtu juurde ostma.

Vahemärkusena olgu öeldud, et teisel korral läks ühistranspordi kasutamine juba ludinal, oli juba ilma Google mapsis sõrmega rida ajamata tekkinud mingi ettekujutus, kus miski on ja kuidas sinna saab. Oskasime ka jälgida infot peatuste tahvlitel ning ei sõitnud kordagi valele poole. Stockis on täiesti tavaline, et ühe perrooni äärde tulevad kaks rongi ja nad sõidavad samas suunas, ei ole nii, et kui üks tuli ja läks sinna, siis teine, mis tuleb, võiks minna teisele poole. Müstika, kuidas nad seda turvaliselt reguleerida suudavad.

Aga nüüd päeva juurde.

Päris algatuseks söögi- ja kohvipaus. Siinkohal kiidan MAXi ja Pascal kohvikut (Google maps link).

Kuna esmaspäeval sadas ja temperatuur ei olnud kuigi kõrge ning vähemalt minul ei olnud pikki/pakse riideid, sest teisipäevaks lubas +24, siis asusime algatuseks siseruumides oleva meelelahutuse juurde. Meil on (vaikiv) kokkulepe, et iga päev teeme ühe tasulise meelelahutuse ja ülejäänu on tasuta.

Haga park

Sattusime sinna, sest Troopikamaja asub Hagapargis (Hagaparken)

See park on juba omaette vaatamisväärsus – kuninglik linnapark Solnas koos paljude ilusate vaadete ja hoonetega. Kolasime ka natuke ringi, käisime järve ääres ja sattusime mingi aia otsa, kust mitte mingil juhul üle ei tohtinud ronida. Arvasin, et kuninglikus pargis kuninglikud hirved ehk, aga praegu lugedes selgub, et seal elab kroonprintsess Victoria (mitte et tal seal lossi juures hirvi ei võiks olla). Ümber järve saab jalutada/joosta/sõita rattaga ja see ring on umbes 11 km. Troopikamajast täpselt teisel pool järve on Botaanikaaed ja Rootsi Loodusmuuseum.

Troopikamaja Fjärilshuset

Asub niisiis Haga pargis. (Fjärilshuset https://www.fjarilshuset.se/ ) Avatud iga päev 10-17, küsitakse täiskasvanutelt 240 SEK ja lastelt (3-15) 140 SEK. Näeb (suuri)kalu, kilpkonni, tavalisi konni, liblikaid, raisid, haisid, väike ja õdus ning troopiliselt palav. Kõik paigutatud hästi loomulikult lopsakate taimede vahele, liblikad lendasid vabalt ringi jne. Samas ei mingit vau-efekti, kui maailmas sellistes kohtades juba käidud. Nädalavahetuseti pakutakse mingit organiseeritud meelelahutust ka.

Rootsi loodusmuuseum

Sinna tahtsin minna mina ja nii pidi laps ka kaasa tulema. Lapsed meil kah nendest topisemuuseumides (nende väljend) juba käinud küll ja enam ei vaimustu. Eks ta õige ole, et topised on topised, ainult eksponeerimine võib olla ilus või vähemilus. Aga maja ise on uhke ja suur (väidetavalt Rootsi suurim muuseumihoone) ning igasugu väljapanekuid paksult täis. Sisse saab muide tasuta, avatud vähemalt suvel iga päev 10-18 ja kohale sõitsime meie punase metrooliiniga (Ülikooli peatus). Kaugeltki kõike me muidugi läbi ei käinud, aga mulle meeldis. Väljapanekud olid detailsed ja ilusad, enamasti inglisekeelsed tekstid ka ilusti juures. Eredamalt jäid meelde Rootsi loomad, poolused (Arktika ja Antarktika), dinosaurused ja inimese arengulugu. Aega kulub tõenäoliselt palju. Sellega on arvestatud ja on olemas täiesti koduste toitudega söögikoht (menüü ja sildid küll üleni rootsikeelne) ja kui oma söök on kaasas, siis olemas laudadega söögisaal, kus seda süüa.

Botaanikaaed Bergianska trädgarden

Kuna me juba sealkandis olime, jalutasime ka teisel pool kiirteed olevasse Botaanikaaeda (http://www.bergianska.se/). Sees kusagil ei käinud, sest eelmisel korral juba käisime ja laps ei olnud huvitatud, jalutasime ainult välialal, aga see on ka väga põnev, suur ja uhke. Sattusime rodometsa ja mäele, kust avaneb imeline vaade järvele ning kus on pingid-lauad, et pikniku pidada. Meil muidugi lolli peaga söödavat peale müslibatoonide kaasas ei olnud. Sisse tasub minna küll, see on üks soodsamaid meelelahutusi Stockholmis.

Botaanikaaia kasvuhoone video aprillikuust:

Nacka Strand

Stockholmis on mõned praamiliinid ka ühistranspordi osa. Pikemat sõitu tahtsime proovida juba eelmisel korral, aga ei jagunud ei aega ega jaksu. Palaval päeval oli selline asi aga just õige asi, mida teha.

Praam nr 83 (peatub vanalinnas), aga saab ka 80. Viimane käib õhtul kauem ja sõiduaeg on ka pikem, sest käib igal kaldal sees. Me läksime 83, aga tagasi pidime 80 tulema. Tegelikult saab sinna bussiga ka, kui enam üldse ei saa.

Koht ise on tore, on vett purskav kõrge kuju, on megapikk promenaad, on palju merevaatega söögikohti. Suured laevad sõidavad enam-vähem sülle. Kuna oli isu natuke geopeitust mängida, sattusime ka majade taha mäele, kust avanes veel eriti uhke vaade. Laps oli selle sõiduga igati rahu.

Skyview

Seal käisime ka eelmisel korral, aga midagi pole teha, lastele on see pall nagu magnet ja mõlemale meeldis ka kõige rohkem. Pileti ostsime kohapealt, sest Tallinki Club One kaardiga saab päris mitu raha soodsamalt, aga eelmüügis seda kuhugi panna ei oska. Peale saime kohe. Müstika, et suvel mingit järjekorda ei ole. Muidu nagu ikka, algatuseks 5-minutiline film ja siis 15 minutit sõitu. Ilm oli taas pilvitu ja vaated ilusad.

Veel käisime vanalinnas jalutamas ja minu lemmiku Järnpojke juures.

Kolmapäeva hommikul sattusime just kell 12 taas vanalinnas olema ja nii tuli mõte vahtkonnavahetust vaatama minna. Ka seal oleme varem käinud. Teistmoodi oli see, et millegi puhul kukkus orkester mängima ja jäigi meist sinna mängima, sest kaua sa ikka jaksad. Hobuseid ei toodud või ei jõudnud me neid ära oodata.

VIDEO on valmimisel.

Skansen  juuni 2019

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.